Araştırmalara göre en hızlı değer kaybeden arabalar

Otomobil Markalarının Değer Kaybı Analizi

Otomotiv sektörü uzmanları, Avrupa, ABD ve Avustralya’da 2019-2022 dönemine ait 72 milyondan fazla veriyi inceleyerek, hangi otomobil markalarının en çok değer kaybettiğini belirledi. Araştırma sonuçları şu şekilde:

Porsche En Az Değer Kaybedenlerden

Bir otomobilin en düşük piyasa değeri başlangıç ​​fiyatından çıkarıldığında, Porsche (-%64,4), Jeep (-%84,4) ve MINI’nin (-%85,5) en az değer kaybeden 3 otomobil markası olduğu ortaya çıkıyor. Örneğin Porsche birkaç yıl içinde yalnızca %64,4 değer kaybederken, Lexus %89,9 değer kaybedecektir.

“Porsche spor otomobiller üretse de, modelleri günlük sürüş için yeterince pratiktir. 911 muhtemelen otomotiv endüstrisinin tarihindeki en efsanevi otomobillerden biridir ve büyük bir hayran kitlesine sahiptir. Bu otomobile olan talebin arzı aşması şaşırtıcı değildir. Porsche otomobilleri güvenilirdir, dayanıklıdır ve alıcıları çeken özel bir görünüme sahiptir,” diye açıklıyor uzman.

Değerini koruyan araçlar arasında Hyundai ve Toyota gibi geleneksel markalar da bulunuyor. Bu araçlar uygun fiyatlı ve düşük bakım maliyetlerine sahip olduğundan, kullanılmış araç alıcıları tarafından tercih ediliyor.

Jaguar, Land Rover ve Lexus gibi lüks markalar genellikle fazla değer kaybetmezken, durum her zaman böyle değildir.

Bazı lüks otomobil markaları, daha fazla değer kaybedebiliyor.

Yıllar içinde en çok değer kaybeden otomobil markaları arasında Chrysler, Audi ve Seat ön plana çıkıyor. Örneğin, yeni bir Chrysler zamanla değerinin %96,8’ini kaybedecek ve en çok değer kaybeden marka konumuna gelecek. Bu değer kaybının büyük bir kısmı lüks otomobillerden kaynaklanıyor. Tüketiciler, Infiniti, BMW ve Volvo gibi markaları sevse de, bu markaların değerleri zamanla önemli ölçüde düşebiliyor.

Karşılaştırma yapıldığında, Toyota marka araçlar 19 yaşında, BMW marka araçlar ise 21 yaşında en düşük değerlerine ulaşıyor. Ancak Toyota araçlarının değeri yaklaşık %88,7, BMW’nin ise %93,8 oranında düşüş gösteriyor.

“BMW ve diğer lüks otomobil markaları, kullanılmış otomobil alıcılarının beğenmediği özelliklere ve teknolojik çözümlere sahip olma eğilimindedir. Yeni bir BMW, Mercedes-Benz veya Land Rover satın alabiliyorsanız, muhtemelen araçta lüks ve yenilikçi özellikler bulmak istersiniz. Ancak kullanılmış araç alıcıları için fiyat ve bakım maliyeti daha önemlidir. Bu nedenle kullanılmış bir Toyota, birçok alıcı için bir BMW’den daha cazip olabilmektedir,” şeklinde açıklıyor M. Buzelis.

Audi (-%96,2), Seat (-%95,8) ve Skoda (-%95) sahipleri, eski araçlarını sattıklarında düşük fiyatlarla karşılaşabilirler.

Kullanılmış Araçlar Farklı Yaşlarda En Düşük Değerlerine Ulaşırlar

Uzmanlara göre, araçların değer kaybının en fazla yaşandığı yaş aralığı 20-23 olarak belirlenmiştir. Ancak farklı otomobil markaları farklı zamanlarda en düşük değerlerine ulaşmaktadır.

Porsche ve MINI, 15 yaşında en düşük fiyata ulaşırken daha sonra değerleri artmaya başlayabilir. İyi korunmuş modeller yatırım değeri taşırken, Isuzu, Suzuki, Kia ve Dacia gibi markalar ise en düşük değerlerine 30 yaşında kadar ulaşabilmektedir.

Eğer bir model nadir bulunuyorsa, aracın değeri zamanla ciddi şekilde artabilir. BMW, 90’lı yıllarda sadece 891 adet M5 E34 Touring aracı üretmiştir. Bu modellerden 20 tanesi Elekta adıyla İtalya pazarı için üretilmişti. Günümüzde kullanılmış bir Elekta aramak zor olabilir.

Sıradan bir araç, 20-30 yıl sonra hurdalığa giderken, servis kaydı bulunan ve kusursuz bir geçmişe sahip Porsche veya Jaguar gibi araçlar zamanla daha değerli hale gelebilir.

Related Posts

Çinli otomobil devinin ilk elektrikli SUV’u yollara çıktı!

Dışarıdan bakıldığında, tekerlek-gövde oranı 3:1, tekerlek-yükseklik oranı 2.1:1 ve genişlik-yükseklik oranı 1.25:1’dir ve çekici görsellerinin temelini oluşturur. Bu dikkatlice dengelenmiş oranlar, Xiaomi YU7’ye yüksek performanslı SUV’lerin klasik …

Orta Doğu’nun tansyonu petrol fiyatlarını düşürdü

Petrol fiyatları haftanın son işlem gününde devam ediyor. Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 67,04 dolardan işlem görüyor.

Türk inşaat devinin iflası an meselesi. Sattığı yüzlerce daireyi geri almak zorunda kaldı

1997’de İhlas GYO adıyla kurulan, 2007’de Yeşil GYO ismini alan şirket, mali sorunlarla sarsılıyor. Grup şirketlerinden Yeşil Global İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul Anadolu 3. Asliye Ticaret Mahkemesi’ne konkordato başvurusu yaptı. Mahkeme …

Dünyanın en değerli şirketi belli oldu: Hisseleri rekor kırdı! Yeniden zirveye yerleşti

Nvidia, hisse değerindeki yükselişle birlikte dünyanın en değerli şirketi konumuna yerleşti. CEO Jensen Huang’ın açıklamaları yatırımcı güvenini artırdı.

Asgari ücrete zam teklifi TBMM’de: AKP-MHP’den ret!

Temmuz ayının yaklaşmasıyla birlikte asgari ücrete ara zam yapılması TBMM gündemine girdi. İYİ Parti Samsun Milletvekili Erhan Usta asgari ücretin güncellenmesine ilişkin araştırma önergesi verdi. Asgari ücretin yaygın bir ücret olduğu düşünülerek …

Konut satışında tarihi zirve! Uzman isim açıkladı konut alma zamanı geldi mi?

Ahmet Büyükduman, konut fiyatlarının reel olarak artışa geçtiğini ve Merkez Bankası verilerine göre aylık %3.4’lük bir fiyat artışı yaşandığını vurguladı. Konutun enflasyona yenilmeyeceğini belirten Büyükduman, “konut alma zamanı geldi” diyerek …