Araştırmalara göre en hızlı değer kaybeden arabalar

Otomobil Markalarının Değer Kaybı Analizi

Otomotiv sektörü uzmanları, Avrupa, ABD ve Avustralya’da 2019-2022 dönemine ait 72 milyondan fazla veriyi inceleyerek, hangi otomobil markalarının en çok değer kaybettiğini belirledi. Araştırma sonuçları şu şekilde:

Porsche En Az Değer Kaybedenlerden

Bir otomobilin en düşük piyasa değeri başlangıç ​​fiyatından çıkarıldığında, Porsche (-%64,4), Jeep (-%84,4) ve MINI’nin (-%85,5) en az değer kaybeden 3 otomobil markası olduğu ortaya çıkıyor. Örneğin Porsche birkaç yıl içinde yalnızca %64,4 değer kaybederken, Lexus %89,9 değer kaybedecektir.

“Porsche spor otomobiller üretse de, modelleri günlük sürüş için yeterince pratiktir. 911 muhtemelen otomotiv endüstrisinin tarihindeki en efsanevi otomobillerden biridir ve büyük bir hayran kitlesine sahiptir. Bu otomobile olan talebin arzı aşması şaşırtıcı değildir. Porsche otomobilleri güvenilirdir, dayanıklıdır ve alıcıları çeken özel bir görünüme sahiptir,” diye açıklıyor uzman.

Değerini koruyan araçlar arasında Hyundai ve Toyota gibi geleneksel markalar da bulunuyor. Bu araçlar uygun fiyatlı ve düşük bakım maliyetlerine sahip olduğundan, kullanılmış araç alıcıları tarafından tercih ediliyor.

Jaguar, Land Rover ve Lexus gibi lüks markalar genellikle fazla değer kaybetmezken, durum her zaman böyle değildir.

Bazı lüks otomobil markaları, daha fazla değer kaybedebiliyor.

Yıllar içinde en çok değer kaybeden otomobil markaları arasında Chrysler, Audi ve Seat ön plana çıkıyor. Örneğin, yeni bir Chrysler zamanla değerinin %96,8’ini kaybedecek ve en çok değer kaybeden marka konumuna gelecek. Bu değer kaybının büyük bir kısmı lüks otomobillerden kaynaklanıyor. Tüketiciler, Infiniti, BMW ve Volvo gibi markaları sevse de, bu markaların değerleri zamanla önemli ölçüde düşebiliyor.

Karşılaştırma yapıldığında, Toyota marka araçlar 19 yaşında, BMW marka araçlar ise 21 yaşında en düşük değerlerine ulaşıyor. Ancak Toyota araçlarının değeri yaklaşık %88,7, BMW’nin ise %93,8 oranında düşüş gösteriyor.

“BMW ve diğer lüks otomobil markaları, kullanılmış otomobil alıcılarının beğenmediği özelliklere ve teknolojik çözümlere sahip olma eğilimindedir. Yeni bir BMW, Mercedes-Benz veya Land Rover satın alabiliyorsanız, muhtemelen araçta lüks ve yenilikçi özellikler bulmak istersiniz. Ancak kullanılmış araç alıcıları için fiyat ve bakım maliyeti daha önemlidir. Bu nedenle kullanılmış bir Toyota, birçok alıcı için bir BMW’den daha cazip olabilmektedir,” şeklinde açıklıyor M. Buzelis.

Audi (-%96,2), Seat (-%95,8) ve Skoda (-%95) sahipleri, eski araçlarını sattıklarında düşük fiyatlarla karşılaşabilirler.

Kullanılmış Araçlar Farklı Yaşlarda En Düşük Değerlerine Ulaşırlar

Uzmanlara göre, araçların değer kaybının en fazla yaşandığı yaş aralığı 20-23 olarak belirlenmiştir. Ancak farklı otomobil markaları farklı zamanlarda en düşük değerlerine ulaşmaktadır.

Porsche ve MINI, 15 yaşında en düşük fiyata ulaşırken daha sonra değerleri artmaya başlayabilir. İyi korunmuş modeller yatırım değeri taşırken, Isuzu, Suzuki, Kia ve Dacia gibi markalar ise en düşük değerlerine 30 yaşında kadar ulaşabilmektedir.

Eğer bir model nadir bulunuyorsa, aracın değeri zamanla ciddi şekilde artabilir. BMW, 90’lı yıllarda sadece 891 adet M5 E34 Touring aracı üretmiştir. Bu modellerden 20 tanesi Elekta adıyla İtalya pazarı için üretilmişti. Günümüzde kullanılmış bir Elekta aramak zor olabilir.

Sıradan bir araç, 20-30 yıl sonra hurdalığa giderken, servis kaydı bulunan ve kusursuz bir geçmişe sahip Porsche veya Jaguar gibi araçlar zamanla daha değerli hale gelebilir.

Related Posts

Avusturya ticaret dengesi açığa döndü

Avusturya Ekonomi Bakanlığı verilerine göre, mart ayında ithalat yüzde 7,6 artarak 17,5 milyar euroya yükseldi. Bu artışta kimyasal ürünler sektörü öncü rol oynadı. Kimyasal ürün ithalatı yüzde 12,6 artış gösterirken, enerji ve yakıt sektöründeki …

Türk inşaat devinin iflası an meselesi

10 yılı aşkın süredir binlerce dava ile mücadele eden Türkiye’nin en büyük inşaat şirketlerinden Yeşil GYO’nun mahkemeye yaptığı konkordato başvurusu reddedildi. Şirket, alınan bu karar ile haciz işlemlerine karşı savunmasız hale geldi.

Hem ücretsiz hem beş yıldızlı! Sayıları arttı

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan önemli bir açıklama geldi. Ekonomik şartların her geçen gün ağırlaştığı koşullarda milyonlar tatil planının en ekonomik şekilde yapma uğraşında. Ancak birçok plaja girmek imkansız. Kullanıımı normalde halka ait olan …

Papara soruşturmasında flaş gelişme: Doktor tutuklandı

Yasadışı bahis iddiası ile sahibi tutuklanan ve kayyum atanan Papara Elektronik Para A.Ş. soruşturmasında yeni bir gelişme yaşandı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın yürüttüğü soruşturmada Papara’nın sahibi Ahmet Faruk Karslı’nın arasında …

Türk inşaat devinin iflası an meselesi. 10 milyardan fazla borcu var. Mahkemeden ret kararı

1997’de İhlas GYO olarak kurulan, 2007’de Yeşil GYO adını alan Yeşil Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı AŞ, mali krizle sarsılıyor. Şirketin, satışını gerçekleştirdiği ancak tapu devrini yapamadığı binlerce daire nedeniyle mağduriyet yarattığı biliniyor …

Bakanlığın yeni listesinde duyuruldu! Bilmeden tüketiyoruz: Dana kıyma, et ve lahmacundan çıkanlar pes dedirtti!

Tarım ve Orman Bakanlığı yaptığı denetimler kapsamında taklit ve tağşiş yapanlara ilişkin listesini güncelliyor. Son yapılan testlerde sağlığı tehlikeye atacak şekilde tağşiş-taklit yapılan takviye gıda, peynir, baharat, şarküteri, yağ ve bal markaları ifşa edildi. Özellikle bazı gıda ürünlerinin içinde yine tek tırnaklı hayvan eti (at, eşek, domuz) bulguları pes dedirtti.