Türkiye ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar geçen yıl 1 milyon 881 bin 97 adet olarak kayıtlara geçti.
Indicata’nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan derlediği verilere göre, 2022’de 1 milyon 811 bin 498 aracın satıldığı ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında, satış sayısı 2023’te 1 milyon 881 bin 97 oldu. Böylece satışlarda yıllık bazda yaklaşık yüzde 4 artış gerçekleşti.
2023 yılında 4 milyon 151 bin 644 ilan yayınlanırken, ilanı yayınlanan araçların yüzde 45’i satıldı.
En çok satışın gerçekleştiği ilk 32 markanın 253 modeline ilişkin 1 milyon 435 bin 969 ilanın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, 2023’ün Eylül ayından itibaren fiyatlar her ay düşmesine rağmen ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatlar geçen yıl yüzde 30,29 arttı.
SATIŞLARDA OTOMOBİLİN PAYI YÜZDE 81
2022 yılında “sport segment” araçların toplam satışlar içindeki payı yüzde 0,49 iken, 2023’te yüzde 0,57’ye ulaştı. Bu segmenti B,C,D ve E SUV segment araçlar, kısaca SUV segmenti izledi.
2022’de tüm SUV segmenti araçların toplam satışlar içindeki payı yüzde 14,81 iken, 2023’te yüzde 15,91 oldu.
Toplam satışlarda otomobillerin payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı da yüzde 19 olarak hesaplandı.
GEÇEN AY FİYATLARI GERİLEDİ
Diğer yandan, aylık bazda değerlendirildiğinde, 2023 yılının Aralık ayında çevrim içi mecralarda 377 bin 638 kurumsal ilan yayınlandı. Bu taşıtların 168 bin 421’i satıldı.
Aralık ayında fiyatlar, bir önceki aya göre ortalama yüzde 4,12 geriledi.